onsdag

Grundelementer i blues - Indledning

Jeg planlægger  at køre et forløb for fortsættere, hvor jeg prøver at give en indføring i bluesmusikkens grundlæggende bestanddele. Det vil forudsætte, at du kan de grundlæggende åbne akkorder og de elementære skift mellem dem, hent min oversigt over grundlæggende akkorder og kig nærmere på, om der er nogen du ikke kan og gør så en indsats for lige at få lært dem.
Akkordforløb vil i indlæggende blive noteret i et akkordskema, som du får forklaret ved at gå ind på Forstå akkorddiagrammet og noteringen af akkorder og rulle ned til overskriften Akkordskema.
Det vil i denne omgang først og fremmest være akkordspil i blues som rent rytmespil, senere vil jeg gå videre og forklare dels det at improvisere end solo på guitaren, dels fingerstyle blues, se nærmere blogindlægget om bluesguitar. Hvad det sidste angår vil jeg opfordre til, at du kigger på mit undervisningsforløb om moderne fingerspil for at være forberedt på det.
Barréakkorder kan være gavnlige at kunne i længden, men jeg vil ikke forudsætte dem i forløbet. Jeg vil bare opfordre dig til at gøre en indsats med dem, da det kan være en fordel at kunne dem på længere sigt især i blues-genren.
Første indlæg er nu på - Tolvtakters Blues

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Velkommen til at give en kommentar: